قیمت تدریس خصوصی با توجه به سطح مدرسین مورد درخواست تعیین می گردد. در نتیجه سطح مدرس و شیوه ی تدریس او دقیقا چیزیست که مشخص می‌کند هزینه‌ی یک مدرس یا استاد چقدر است؟ معمولا فرآیند انتخاب مدرس و معلم خصوصی با سوالاتی از این قبیل شروع می‌گردد:
تدریس خصوصی ریاضی ساعتی چنده؟
یا معلم خصوصی فیزیک جلسه ای چنده؟

مقدار پولی که بابت آموزش عمومی یا خصوصی می‌دهیم صد البته موضوع مهمی است ولی نباید تنها موردی باشد که برای انتخاب استاد یا معلم در نظر می‌گیریم.

بخوانید: ناخونکی بر شیوه‌ی صحیح تدریس

 

مقاله ی بالا به یک مورد بسیار راهبردی اما مغفول اشاره کرده است. بعلاوه موارد دیگری هم مانند تجارب قبلی مدرس و اخلاق و نحوه ی تعامل او با شاگرد و سطح علمی مدرس مهم هستند. بسیار مهم است که والدین محترم و هر کسی که به دنبال تدریس خصوصی است نباید یک مدرس با کیفیت را با مدرسین تازه کار اشتباه بگیرند. این افراد خودشان هم تسلطی بر مطلب ندارند. هرچند که قیمت های پایین این تازه مدرسین یا دانشجویان به مراتب پایین تر است.  در صورت بروز چنین اشتباهی، نتیجه ای جز اتلاف هزینه ی زمانی و مالی به بار نمی آید. در خوشبینانه ترین حالت که هنوز زمان وجود دارد باید آموزش را با مدرس دیگری تکرار کرد. پس چه بهتر که از ابتدا به بیراهه نرفت.

قیمت تدریس خصوصی

اما می توان یک دید کلی برای قیمت مناسب داشت. هزینه های تدریس این مجموعه در سال ۱۴۰۳  بطور متوسط  به شرح زیر است:

لیست قیمت تدریس خصوصی زاموز

دروس کنکور دکتری تخصصی در تهرانساعتی ۱,۲۹۰,۰۰۰ تومان
مشاوره علمی پروژه دانشگاهی و صنعتیساعتی ۹۲۰,۰۰۰ تومان
دروس دانشگاهی در تهرانساعتی ۸۳۰,۰۰۰ تومان
دروس کنکور در تهرانساعتی ۷۸۰,۰۰۰ تومان
دروس متوسطه دوم تهرانساعتی ۶۱۰,۰۰۰ تومان
دروس متوسطه اول تهرانساعتی ۴۸۰,۰۰۰ تومان
دروس ابتدایی تهرانساعتی ۳۹۰,۰۰۰ تومان

برای شهرهای دیگر متوسط قیمت ارزان تر از پایتخت است.

بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در آموزش

در رابطه با همین موضوع قیمت معلم و استاد، علم و هنر مالی و سرمایه گذاری چیزیست که در مدرسه و دانشگاه نمی‌آموزند. پس چه خوب است مدیریت مالی را از همان ابتدا و در این موقعیت ها به فرزندانمان بیاموزیم. مثلا به دانش آموز بگوییم مبلغ ۱۰ دلار برای این کلاس برنامه نویسی شما هزینه شده است. با همین در جریان قرار دادن ساده هوش مالی او فعال می‌شود. در نتیجه او به دنبال گرفتن بازدهی بیشتر نه تنها از آموزش بلکه در کاربرد آن نیز می‌رود.

  در آخر توجه شما را به یک نکته‌ی مهم جلب می‌کنم: این که بدانیم هزینه کردن برای یادگیری خوب در واقع عین سرمایه گذاری است. بیایید کاملا منطقی و یا حتی محاسبه گر باشیم و به صورت یک معامله به قضیه نگاه کنیم. اگر بدانید هر مقدار که امروز صرف آموزش می کنید، فردا چند برابر آن را بدست می آورید، آیا در آموزش با کیفیت خود تردید می کنید؟!

 

میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۳

4.9/5 - (85 امتیاز)

2 thoughts on “قیمت تدریس خصوصی – زاموز ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *