راز موفقیت:
هرکاری می‌خواهید بکنید اگر در معرضش باشید خیلی بیشتر آن را انجام میدهید.

موفقیت چیزی است که همه دنبال آنند. برای رسیدن به موفقیت تحصیلی، موفقیت کاری، موفقیت در روابط با انسانها، موفقیت در آموزش زبان مثلا یادگیری زبان انگلیسی و یا دیگر انواع آن باید اصولی را رعایت کرد. در این مقاله موفقیت، یکی از مهم ترین اصول موفقیت یعنی تئوری در معرض گذاری بررسی شده است. زمانی که شما هدف خود را انتخاب کرده اید، گام مهم بعدی، انتخاب روش رسیدن به این هدف است.

این تئوری خیلی ساده است. به طور خلاصه یعنی خودتان را در معرض آن کار قرار دهید. مخصوصا اگر فکر میکنید کار درستی را باید انجام دهید ولی به دلایلی مثل عدم اراده کافی یا تنبلی انجامش نمی‌دهید مثل ورزش کردن.

مثال های کاربردی تئوری در معرض گذاری:

 

اگر مثلا در خانه تان میله بارفیکس باشد به احتمال خیلی بیشتری هر روز ورزش مختصری میکنید نسبت به اینکه نباشد.

اگر قرآن دم دستتان زیاد باشد احتمال بالا خواهید خواندش.

اگر در معرض دوستانی با یک عادت خاص باشید، شما هم به مرور به آن عادت خاص میل می‌کنید. دوستانتان ممکن است طرفدار شعر باشند و یا سیگاری باشند. بر اساس تئوری در معرض گذاری، احتمالا تمایلات ادبی یا سیگاری در شما بزودی فعال می‌شود. طرح دوستی زاموز

حتی توی کار. از یک جایی به بعد هرچه به تخصص شما افزوده شود اتفاق خاصی نمی‌افتد. برخلاف تصور عمومی، اغلب انسان‌ها بیشتر کارهایشان را به متخصص ترین ها نمی‌سپارند؛ به در دسترس ترین ها میسپارند. هرکسی خودش می‌تواند مثال های زیادی در زندگی شخصی اش پیدا کند که کارهایش را به افراد در دسترسش سپرده است. بنابراین هرچه دایره ارتباطاتتان قوی تر باشد فرصت ها و پیشنهادات کاری بیشتر و بهتری به سراغتان می‌آید.

این مورد اخیر یک مثال کاربردی و مدرن مهم  هم دارد که کسب و کارتان را متحول می‌کند: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و بستر اصلی ارتباطات امروز اینترنت. نتیجه واضح است: هرکسی در فضای وب و اینترنت در دسترس تر باشد قدرت فروش بیشتر یا ارائه خدمات بیشتری دارد. اگر سایت و یا صفحه ای مجازی ندارید و همچنان مشتری قابل توجهی دارید مطمئن باشید نه تنها در کارتان نابغه هستید بلکه اقبال هم بسیار یارتان بوده است که با عدم دردسترس بودنتان همچنان حیات کاری موفقی دارید.

جملات برخی بزرگان در مورد موفقیت

چاپ متن
4.9/5 - (21 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *