قیمت تدریس خصوصی با توجه به سطح مدرسین مورد درخواست تعیین می گردد. در نتیجه سطح مدرس و شیوه ی تدریس او دقیقا چیزیست که مشخص می‌کند هزینه‌ی یک مدرس یا استاد چقدر است؟ معمولا فرآیند انتخاب مدرس و معلم خصوصی با سوالاتی از این قبیل شروع می‌گردد:
تدریس خصوصی ریاضی ساعتی چنده؟
یا معلم خصوصی فیزیک جلسه ای چنده؟

“ما به شما کمک می‌کنیم تا بدون نیاز به فروش کلیه، در درس‌هایتان پیشرفت کنید!”

مقدار پولی که بابت آموزش عمومی یا خصوصی می‌دهیم صد البته موضوع مهمی است ولی نباید تنها موردی باشد که برای انتخاب استاد یا معلم در نظر می‌گیریم.

بخوانید: ناخونکی بر شیوه‌ی صحیح تدریس

 

مقاله ی بالا به یک مورد بسیار راهبردی اما مغفول اشاره کرده است. بعلاوه موارد دیگری هم مانند تجارب قبلی مدرس و اخلاق و نحوه ی تعامل او با شاگرد و سطح علمی مدرس مهم هستند. بسیار مهم است که والدین محترم و هر کسی که به دنبال تدریس خصوصی است نباید یک مدرس با کیفیت را با مدرسین تازه کار اشتباه بگیرند. این افراد خودشان هم تسلطی بر مطلب ندارند. هرچند که قیمت های پایین این تازه مدرسین یا دانشجویان به مراتب پایین تر است.  در صورت بروز چنین اشتباهی، نتیجه ای جز اتلاف هزینه ی زمانی و مالی به بار نمی آید. در خوشبینانه ترین حالت که هنوز زمان وجود دارد باید آموزش را با مدرس دیگری تکرار کرد. پس چه بهتر که از ابتدا به بیراهه نرفت.

قیمت تدریس خصوصی

اما می توان یک دید کلی برای قیمت مناسب داشت. هزینه های تدریس این مجموعه در سال ۱۴۰۳  بطور متوسط  به شرح زیر است:

لیست قیمت تدریس خصوصی زاموز

دروس کنکور دکتری تخصصی در تهرانساعتی ۱,۹۷۰,۰۰۰ تومان
مشاوره علمی پروژه دانشگاهی و صنعتیساعتی ۱,۲۹۰,۰۰۰ تومان
دروس دانشگاهی در تهرانساعتی ۱,۰۹۰,۰۰۰ تومان
دروس کنکور در تهرانساعتی ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
دروس متوسطه دوم تهرانساعتی ۶۹۰,۰۰۰ تومان
دروس متوسطه اول تهرانساعتی ۵۴۰,۰۰۰ تومان
دروس ابتدایی تهرانساعتی ۴۳۰,۰۰۰ تومان

برای شهرهای دیگر متوسط قیمت ارزان تر از پایتخت است.

عوامل موثر بر قیمت تدریس خصوصی

  • مقطع تحصیلی: به طور کلی، هر چه سطح تحصیلی بالاتر باشد، هزینه تدریس خصوصی نیز بیشتر خواهد بود.
  • درس: دروس تخصصی تر و یا کم تقاضاتر معمولا هزینه بیشتری نسبت به دروس عمومی دارند.
  • سابقه و تجربه معلم: معلمان باتجربه تر و با سابقه درخشان تر معمولا دستمزد بالاتری دریافت می کنند.
  • محل برگزاری: تدریس خصوصی در منزل معمولا هزینه بیشتری نسبت به تدریس آنلاین دارد.
  • تعداد جلسات: قیمت هر جلسه تدریس خصوصی با توجه به تعداد جلسات درخواستی می تواند متفاوت باشد.
  • نوع آموزش: تدریس خصوصی به صورت انفرادی یا گروهی نیز بر قیمت تاثیر می گذارد.

     

راهکارهایی برای بهینه سازی هزینه تدریس خصوصی

  • انتخاب معلم مناسب: با صرف زمان کافی برای تحقیق و مقایسه معلمان مختلف و با مشاوره رایگان زاموز برای انتخاب معلم، می توانید بهترین گزینه را با توجه به نیازها و بودجه خود انتخاب کنید.
  • تعیین اهداف مشخص: قبل از شروع جلسات تدریس خصوصی، اهداف خود را به طور واضح برای معلم تان مشخص کنید تا بتوانید برنامه درسی مناسب و مقرون به صرفه ای را طراحی کنید.
  • استفاده از تدریس گروهی: اگر با دوستان یا همکلاسی های خود مشکلی مشابه دارید، می توانید با اشتراک گذاری هزینه ها از تدریس دو نفره، سه نفره یا گروهی بهره مند شوید.
  • تدریس آنلاین: با توجه به کاهش زمان رفت و آمد، تدریس آنلاین می تواند گزینه ای مقرون به صرفه تر نسبت به تدریس حضوری باشد، به خصوص برای دروسی که نیاز به تعامل حضوری کمتری دارند.
  • مذاکره با آموزشگاه و مدرس: در برخی موارد، اگر تعداد جلسات زیادی را درخواست می کنید، می توانید با آموزشگاه زاموز و با هماهنگی معلم خود در مورد قیمت به توافق برسید.

بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در آموزش

در رابطه با همین موضوع قیمت معلم و استاد، علم و هنر مالی و سرمایه گذاری چیزیست که در مدرسه و دانشگاه نمی‌آموزند. پس چه خوب است مدیریت مالی را از همان ابتدا و در این موقعیت ها به فرزندانمان بیاموزیم. مثلا به دانش آموز بگوییم مبلغ ۱۰ دلار برای این کلاس برنامه نویسی شما هزینه شده است. با همین در جریان قرار دادن ساده هوش مالی او فعال می‌شود. در نتیجه او به دنبال گرفتن بازدهی بیشتر نه تنها از آموزش بلکه در کاربرد آن نیز می‌رود.

  در آخر توجه شما را به یک نکته‌ی مهم جلب می‌کنم: این که بدانیم هزینه کردن برای یادگیری خوب در واقع عین سرمایه گذاری است. بیایید کاملا منطقی و یا حتی محاسبه گر باشیم و به صورت یک معامله به قضیه نگاه کنیم. اگر بدانید هر مقدار که امروز صرف آموزش می کنید، فردا چند برابر آن را بدست می آورید، آیا در آموزش با کیفیت خود تردید می کنید؟!

میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۳

📌 سرمایه‌گذاری در دانش، بهترین سود را به همراه دارد.
“بنجامین فرانکلین”

4.9/5 - (100 امتیاز)

10 thoughts on “قیمت تدریس خصوصی – زاموز ۱۴۰۳

  1. سلام خسته نباشین
    خداروشکر که با مجموعه شما آشنا شدم
    ممنونم بابت آموزش به پسرم

  2. قیمت‌های تدریس خصوصی در زاموز، یک فرصت بی‌نظیر برای همه افرادی است که به دنبال یادگیری با کیفیت بالا و هزینه مناسب هستند. من از اینکه توانستم با بودجه محدودی دخترم را از این خدمات بهره مند کنم، بسیار خوشحالم و این سایت را به همه توصیه می‌کنم.
    بسیار ممنونم

  3. با سلام، ببخشید تعداد جلسات بالای ۳۰ جلسه میخوام بصورت فشرده، قیمت بازهم فیکس است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *